14 February 2018

کریم زرگر در آیتانه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر اعدام شد!

❌کریم زرگر، متولد ۱۳۳۲، اهواز؛ اعدام شده در ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۶، زندان رجایی‌شهر کرج، به حکم دادگاه انقلاب.✅عکس مرحوم زرگر در نقش کاپیتان کشتی در فیلم جنگ نفت‌کش‌ها ساخته‌ی بزرگ‌نیا

⚖️خبر اعدام کریم زرگر در هیاهوهای خبری گم شد. دو سال پیش هم که وزارت اطلاعات او و همسرش مرجان داوری را به جرم تشکیل گروه عرفانی دستگیر کرد کمتر کسی نام زرگر را شنید. 
🌑قاضی صلواتی که مثل آب خوردن حکم اعدام صادر می‌کند این زن و شوهر را به دلیل تبلیغ و ترویج جنبش عرفانی اکنکار، به اتهاماتی از جمله فساد فی الارض به اعدام محکوم کرد.حکم اعدام هر دو صادر شده بود اما به حکم اعدام خانم داوری اعتراض رسانه‌یی شد و خانواده‌اش در مورد او صحبت کردند و سرانجام حکم نقض شد. هر چند خانم داوری هنوز در زندان است اما در کمال ناباوری خبر اعدام کریم زرگر در ۱۰ بهمن منتشر شد. 
✅کریم زرگر که تحصیل کرده‌ی فرانسه بود و علاوه بر این که مدير كل سیمای برون مرزی، مدير پخش شبكه اول سیما، رئیس دانشكده صدا و سیما، صاحب امتیاز و مدير مسئول ماهنامه گزارش فيلم بود کارگردانی دو فیلم سینمایی به نام‌های «اُی منفی» و «مدرسه‌ی رجایی» در دهه‌ی شصت را هم کارنامه داشت و اولین حضور سینمایی‌اش بازی در فیلم «عروسی خوبان»، محسن مخملباف بود... با همه‌ی این‌ها در سکوت خبری دستگیر شد و در سکوت خبری اعدام شد.
هر چند با اتهام بنیانگذاری «موسسه راه معرفت» دستگیر شده بود اما بعدا اعلام کردند «تجاوز به عنف» هم در پرونده داشته است. 
❌سکوت خبری هرگز به سود هیچ متهمی نیست در دام این حرف‌ها گرفتار نشوید. معمولا خانواده‌ها را می‌ترسانند تا دستگیری و حکم متهمان را خبری نکنند اما معمولا و در اکثر موارد خبری نشدن به زیان متهم است.

متاسفانه هیچ عکس در فضای مجازی از کریم زرگر منتشر نشده است. من این دو عکس را از طریق دوستان پیدا کردم. یکی در فیلم جنگ‌نفت‌کش‌ها که در بالا آوردم و این در عروسی خوبان ساخته‌ی محسن مخملباف:
کریم زرگر در عروسی خوبان

No comments: