13 December 2009

چند خبر در مورد «گاوصندوق»



این روزها یک سوم پایانی سریال گاوصندوق دارد پخش می‌شود و هر روز با فشارهای زیادی از اطراف و اکناف روبه‌رو هستیم و البته در کنار این فشارها که از سوی اقلیتی ناچیز اعمال می‌شود خوشبختانه اکثریت بینندگان راضی هستند. امروز روزنامه‌ی بانی فیلم که مثلا باید پشتیبان فیلم‌ها باشد مطلبی از سایتی نقل کرده است که اینجا می‌آورم تا میزان حرفه‌ای بودن این روزنامه سینمایی را خودتان مشاهده کنید!
«سریال هرشبه «گاوصندوق» که از شبکه سوم سیما پخش می شود همچنان مشغول بازتولید و آموزش ارزشهای متضاد با انقلاب اسلامی است.
«گاوصندوق» که به بهانه دزدی از یک گاوصندوق، سوژه تکراری عشق و عاشقی را دنبال می کند مردم را در شبهای متمادی پائیزی مشغول عشقبازی سه مرد و سه زن کرده است.
به گزارش صراط این سریال طنز که به سیاق اکثر طنزهای هرشبی مملو از انواع و اقسام فحشهای آموزنده است! جدیداً فحش جدیدی را به بازارفحشهای نوظهور افزوده که جای تشکر فراوان از مسئولین محترم (!) سیما دارد. «شغال» که ابداع فحاشانه سازندگان سریال مذکور است اخیرا با استقبال گسترده الواط و البته کودکان ناآگاه در مدارس مواجه شده است!
از جمله ملموس ترین نکات اخلاقی و شرعی این سریال آرایشهای غلیظ برخی هنرپیشگان زن آن است که با بی تفاوتی کامل ناظران پخش سیما مواجه شده است. ناظرانی که تا همین چند صباح پیش برای حفظ ظاهر هم که شده آنقدر در رنگ فرستنده دستکاری می کردند تا آرایش هنرپیشه بزک‌آلود مشخص نشود - هرچند در بسیاری از موارد این کار منتهی به سیاه و سفید شدن سریالهای رنگین سیما می شد! – اما در این سریال گویا ناظران خیال خود را راحت کرده و بی خیال همه چیز شده اند!
لوکیشن اصلی سریال «گاوصندوق» یک مجتمع آپارتمانی سوپرلوکس با تجهیزاتی در حد زندگی های اشرافی در شمال شهر تهران است که بعید به نظر می رسد قیمت پایه آن زیر متری پنج میلیون تومان باشد. این در حالی است که توده مردم ایران از دسترسی به چنین امکانتی محرومند. البته گویا سطح زندگی مسئولان صدا و سیما به گونه ای دیگر است که دائما مشغول تبلیغ مدل زندگی خودشان می باشند!
این در حالی است که مقام معظم رهبری در تمام دیدارهایی که طی ده ساله اخیر با مسئولان رسانه ملی داشته اند ضمن اعتراض شدید به رواج مصرف گرایی در سیما، این رسانه را رسما از اشاعه اشرافی گری منع فرموده اند.
گفتنی است نفوذ جریانی با تفکرات متمایل به لیبرال سرمایه داری در رسانه ملی به حدی رسیده که صدای بسیاری از دلسوزان را درآورده است و آگاهان به مسایل سیاسی فرهنگی ضرب الاجل اخیر رهبری به ضرغامی را در همین راستا ارزیابی می کنند.»

شبکه‌ی سوم صدا و سیما نظرسنجی در مورد «گاوصندوق» روی سایت خود گذاشته است. می‌توانید به این اینجا بروید و نظرخود را بدهید!

8 comments:

Unknown said...

آقا "شغال"تون رو عشق است. ا

Unknown said...

سلام آقا 2 قسمت(22 و 23) رو دیدم بدون اینکه پولش رو بدم کیفش رو کردم :) حالا هر جی می گن اجازه بده بگن
شغالتم :)
مونیخ

کاف said...

من در کل خوشم اومده از سریال ولی فکر می‌کنم همه حق دارن نظر بدن. حتی نظر مخالف. خودتون رو ناراحت نکنین آقای عزیزی.

bakhshy said...

سلام آقا خيلي مخلصيم ناراحت نشين سگ زرد "برادر شغاله "جالبه براتون امروز روزنامه خراسان تو صفحه حوادث ازقول رييس پليس نوشته بود بعداز پخش اين سريال سرقت از گاوصندوق ها رايج شده حال ميكنين چه امت تاثيرپذيري احتمالا بعدازديدن سريال يوسف همه ادعاي پيامبري كردن
شادباشيم

Mostafa said...

کاف عزیز، انتقاد کردن که چیزی خوبی است و موجب رشد می‌شود چیزی که نابودی و ویرانی در پی دارد اعمال فشار کردن و سانسور و ممیزی است.

Mostafa said...

بخشی عزیز، کلی خندیم به این حرف رئیس پلیس! کاش روی پلیسا اثر می‌ذاشت کمی از آذرنوش ما هوش پلیسی پیدا می‌کردن!

Unknown said...

واه واه چه جسارتا!

استاد لیست بدخواهاتون رو بدید تا..........

Mostafa said...

علی جان! خوشحالم که در مونیخ تونستی گاوصندوق را ببینی اما کنج‌کاوم که چطوری؟
حمید جان! «شغال به این بی‌طاقتی نوبره والا!»